Veel praktijken hebben personeelsleden met specifieke functies. Sommige komen alleen op de operatie dagen. Weer anderen komen alleen schoonmaken en sommige hebben speciale opleidingen voor bijvoorbeeld gedragsadvies.
Binnen onze praktijk hebben wij ook zo’n heel speciale medewerkster.
Ondanks het feit dat deze medewerkster nog jong is, is ze bijzonder goed in haar taken. Haar zonnige karakter en uitstraling zijn ook heel innemend, wat bij onze cliënten tot positiviteit stemt.
Tweevoeters gaan vaak zo op in haar begroeting, dat wij assistentes met regelmaat, na het zoeken van de cliëntenkaart, de zich voor onze balie bevindende cliënt kwijt zijn
Haar taakomschrijving bevat de volgende zaken:
Begroeten van onze cliënten, dan wel op twee of vier voeten. Uiteraard vindt er een selectie plaats, mochten de viervoetige cliënten niet gediend zijn van haar ontvangst, wordt deze taak ingetrokken op dat moment. Door haar onbevangen en stabiele karakter, komt dit eigenlijk bijna nooit voor.
Tweevoeters gaan vaak zo op in haar begroeting, dat wij assistentes met regelmaat, na het zoeken van de cliëntenkaart, de zich voor onze balie bevindende cliënt kwijt zijn. Na inspectie blijkt deze op de hurken te zitten en volledig in de begroeting op te gaan. Een kleine schets van een begroeting van onze medewerkster:
Tevens test zij regelmatig nieuwe dingen uit in onze praktijk. Wij wilden onze praktijk katvriendelijker maken. Daarvoor hebben wij in de vensterbank een speciale poezenparkeerplaats gecreëerd. Hieronder ziet u het testprogramma.
Neven effect van deze testmethode is wel:
Als vast personeelslid, word je natuurlijk ook geregeld gefêteerd op gebak.
Maar haar voornaamste taak is wel:
Cliënten aangenaam verpozen en
het kalmeren en geruststellen van zieke en bange cliënten.
Groeten van uw speciale medewerkster van Dierenkliniek van Alkemadelaan: “Spook”